
هرگز نمیشود از انسانی بیمار، توقع اخلاقی سالم داشت، رفتارهای بیمار گونه، مخصوص انسان بیمار است و بر عکس. پس بی ادبی هم خود یک بیماری است که ویروس آن جهل است و داروی آن آگاهی میباشد...
در ادامه مطلب بخوانید...
سلام دوستان لیلی یک هم سفر : " راهنمای لژیون "
ریشهٔ تعادل عدل و عدالت است. مهمترین مشکل بشر امروزی عدم تعادل است
که عدم آرامش و آسایش را شامل میشود. کسی که بیتعادل است حتماً نباید یک مصرفکننده
باشد و آن شخص علاوه بر آزار خودش موجب آزار دیگران هم میشود.
کسی که ادب دارد تعادل هم دارد و انسان بیادب بیتعادل است. آداب به
معنی آیین و روش است هر چیزی دارای آداب خاص خودش است، مثل غذا خوردن که آداب خاص خودش
را دارد. کسی که این آداب را بهجا میآورد، ادب دارد.
آداب سخن گفتن هم مهم است با هر کسی باید درخور شخصیت خودش صحبت کرد.
با راهنما، مادر، همسر و همسایه هرکدام آداب خاص دارد. بهتر است از کلمه تو
استفاده نکنم و بهجای آن از شما استفاده کنیم. این نهایت ادب ما را میرساند.
آقای مهندس میفرمایند: وارد شدن به حریم شخصی فرزند و همسر تربیت
نیست، بیادبی است. وقتشناسی و یه موقع در جلسه حاضر نشدن نشانهٔ بیادبی است.
بزرگترین مشکل بشر امروز جهل و نادانی است، اگر من خودم باادب باشم دیگر کار
ندارم چرا اطرافیان من بیادب هستند؟
آنها در جهل هستند من که
کنگره را دارم باید باادب باشم و طرز گفتارم متفاوت باشد. تغییر جایگاه پیدا کنم
تا روی طرف مقابل هم اثر بگذارم. اگر این فکر را داشته باشم که کسی که به من بدی
میکند، از روی نداشتن آگاهی است، درد و رنج خودم کمتر میشود و آسودهخاطر میشوم.
مسئلهٔ تعادل و بیتعادلی بسیار حائز اهمیت است. زمانی میگفتیم ترک
اعتیاد! سپس عنوان کردیم درمان اعتیاد. یعنی یک پله بالا آمدیم. درمان در قسمت
فیزیولوژیکی انجام میگیرد و در جهان بینی کلمه درمان بهکاربرده نمیشود و ذکر
شده است که شخص باید به تعادل برسد و به این شکل گفتیم که درمان فوق ترک میباشد و
تعادل فوق درمان است.
تعادل به معنای پایداری است و عدالت نیز از رشته همین لغت است. مشکل
امروزه بشر این است که ذرهذره از تعادل خارجشده است. دیگر آرامش و متانت گذشته
وجود ندارد. این بیتعادلی درهمه اقشار وجود دارد و تنها در فرد مصرفکننده نیست.
بسیاری از اشخاص هستند که تحصیلات بالا داشته و ثروت فراوانی دارند
ولی بیتعادل بوده و تعادلی ندارند. ما در کنگره برای قشر خودمان در مسئله تعادل و
بی تعادلی کار میکنیم. فردی که تعادل نداشته باشد باعث رنجش و آزار و اذیت
اطرافیان خود میشود موضوعی که با این مسئله مرتبط میب اشد آداب معاشرت است، زیرا کسی
که ادب دارد دارای تعادل بوده و شخصی که بیادب است تعادل ندارد.
سلام دوستان اکرم هستم یک هم سفر:
کسی که آداب معاشرت را رعایت کند ادب دارد و شخصی که ادب دارد تعادل
نیز دارد. وقتیکه تعادل ندارد باعث رنجش و آزار دیگران میشود کل امور زندگی مثل
غذا خوردن، صحبت کردن، مهمانی رفتن و ... آدابی دارد که باید آن را رعایت کنیم.
در مهمانی اگر چند نوع غذا بود باید از یک یا دو نوع استفاده کنیم در
غیر این صورت بیادبی محسوب میشود. از آداب مهمانی این است که مهمان سر سفره غذا
بنشیند، نه این که در رفتوآمد باشد. شکستن حریم دیگران، سخنچینی، تجسس در امور
شخصی دیگران و ... بیادبی محسوب میشود.
اگر رفتار ما درست باشد کسی به ما خیانت نمیکند هیچ انسانی بد نیست
اگر بدی میکند به آگاهی نرسیده است. انسانی که بداند، بدی نمیکند همهٔ بدبختیهای
بشر از جهل بشر است، از نادانی است. اولین عنصری که انسانها بدی میکنند این است
که انسانها خوبی را یاد نگرفتهاند و بلد نیستند و اگر بلد باشند بدی نمیکنند
انسانی که آگاه باشد گناه نمیکند.
سلام دوستان مینا هستم یک هم سفر:
در مورد تعادل؛ تعادل فقط میانه بودن نیست، انتخاب درست در زمان
و مکان مناسب است که پایه و اساس آن فرمول جسم، روان و جهان بینی میباشد، مخصوصاً
در مورد درمان بیماری اعتیاد که شروع از جسم است و این به آن معنی است که جسم سالم
و یا به سلامت رسیدن جسم بسیار مهم است و شاید بدون داشتن جسمی متعادل رفتاری
متعادل غیر ممکن باشد.
هرگز نمیشود از انسانی بیمار، توقع اخلاقی سالم داشت، رفتارهای بیمار
گونه، مخصوص انسان بیمار است و بر عکس. پس بی ادبی هم خود یک بیماری است که
ویروس آن جهل است و داروی آن آگاهی میباشد.
در مواقعی هست که فردی از خداوند در خواست جایگاهی را دارد.ودر خواست ان فرد تایید نمیشود چون او ظرفیت ان جایگاهی را ندارد اگر به ان جایگاه برسد شاید رفتار شایسته ای نداشته باشد واز افراد بزدگتر از خودش انتظار سلام را دارد ومنیتی که او را می گیرد از او یک فرد بی ادبی می سازد وبا این رفتار دیگر قابل تائید اطرافیان نیست چون احترام گذاشتن در اثر منیت او از بین رفته.
ودر صحبت های اقای مهندس گفتند که وقتی وارد اتاقی می شوید وبه حضور
مقامی می روید تا وقتی که اجازه نداده نباید بنشینید که این نشانگر ادب
ماست .
سلام دوستان پروین هستم یک همسفر
حضرت مولانا می فرمایند از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از حسن خلق
آقای مهندس می فر مایند ما باید در تمامی ابعاد تعا دل داشته باشیم خیلی اوقات لازم نیست کلام به زبان بیاوریم با زبان بدن هم می توان مودب یا بی ادب بود
به قول راهنمایم اگر شخصی به تو حرفی زد که نماد بی ادبی بود خونسردی خودت را حفظ کن تا درشرایط تو تاثیر نگذارد و به تعادل برسی قطعا افراد بی تعادل آداب معاشرت را بلد نیستند خیلی زود خم می شوند و عکس العمل نشان می دهند ما از قدم های کوچک از کارهای شخصی کوچک شروع می کنیم تا به فرمان عقل برسیم .
با احترام؛ اعضای لژیون سوم، لژیون کمک راهنما هم سفر لیلی
ممنونم از مشارکتهای زیبای شما استفاده کردم
گفتگوی عالی بودممنونم