خواب ظهر را حذف کنیم .
شنبه 2 فروردین 1399 ساعت 08:00 | نوشته ‌شده به دست همسفر شقایق | ( نظرات )

در باب دستور جلسه هفتگی
اهمیت خواب شب و بیداری صبح زود
به قلم اسیستانت محترم همسفر ندا



لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


سلام دوستان ندا هستم کمک راهنما یک همسفر 
تحقیقات مختلف در نقاط مختلف جهان در مورد بیماری‌های مختلف نشان می‌دهد که کسانی که کم یا زیاد می خوابند، بیشتر در معرض بیماری هستند و زندگیشان کوتاهتر است، در واقع زندگی ناسالم باعث می‌شود طول زندگی افراد کاهش یابد.
خواب نامناسب عوارض گوناگون دارد، مرور 153 مطالعه دانشگاهی روی بیش از 5 میلیون نفر نشان می‌دهد که کم خوابی با دیابت، فشار خون، چاقی و نارسایی های عروقی و قلبی مرتبط است. کم خوابی سیستم ایمنی را ضعیف می کند و امکان ابتلا به بیماری‌های عفونی را بالا می‌برد.

افرادی که کم می خوابند هورمون گرلین زیاد و هورمون لپتین کم تولید می کنند. گرلین هورمون مربوط به احساس گرسنگی و لپتین هورمون مرتبط با احساس سیری است که این تغییر هورمونی باعث چاقی فرد می شود.
پزشکان می گویند: حدود ساعت ۱۱ شب تا 5 صبح برخی هورمون هایی که برای سلامتی بدن ضروری و مفید هستند در خواب ترشح می شوند و اگر فردی در این ساعات بیدار باشد قطعاً این هورمون ها نمی توانند به طور مناسب در بدن ترشح شوند.
 ترشح این هورمون ها از ساعت 11شب شروع می‌شود که هر یک ساعت مربوط به هورمون خاص است. بدن موقع خواب شروع به از بین بردن مواد سمی و دفع آن از طریق کبد می کند که اوج این فعالیت از ساعت 11 شب تا 1 صبح است. بعد از آن تا ساعت 3 در حال سم زدایی از طریق کیسه صفرا است. ساعت 3 تا 5 صبح زمان از بین بردن مواد سمی از طریق ریه است که احتمال سرفه در خواب زیاد است.

 در بدن موقع خواب هورمونی به نام ملاتونین ترشح می‌شود که باعث خواب آلودگی می شود، این هورمون در مقابل روشنایی سرکوب می شود و در تاریکی ترشح آن زیادتر است. بنابراین خیره شدن به صفحه مانیتور کامپیوتر، تلوزیون یا موبایل اجازه ترشح سطح مناسب این هورمون را نمی دهد.

طبق فرمایشات آقای امین برای خواب خوب باید ذهن آرامی داشته باشیم. اگر پر از خشم، کینه و نفرت باشیم مطمئنا خواب خوبی نخواهیم داشت. کسانی که ماسک می‌زنند و خود واقعی شان را نشان نمیدهند نیز جزء کسانی هستند که خواب آرامی ندارند.
مطلب دیگر اینکه آقای امین می فرمایند:خواب شب را باید از بیداری صبح زود شروع کرد بدین معنی که اگر صبح زود بیدار نشویم، شب هرچقدر زود به رختخواب برویم خواب عمیق و آرامی نخواهیم داشت.
 بهتر است برای رسیدن به خواب آرام، خواب ظهر را حذف کنیم. نوشیدنی هایی مثل قهوه و چایی باعث اختلال در خواب می شود بهتر است شب این نوشیدنی ها استفاده نشود. ادویه ها نیز باعث سرحال شدن می شود،بهتر است در وعده ی شام از ادویه های کمتری استفاده شود و به جای آن از غذاها، میوه ها و دمنوش هایی که آرام بخش هستند و یا موادی  مانند موز، شیر گرم، غلات، ماست و بادام استفاده شود.



بااحترام همسفر ندا اسیستانت نمایندگی امین گلی

تنظیم و ارسال : همسفر شقایق از لژیون ششم

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مشارکت های مکتوب،

برچسب‌ها: کنگره 60، خواب شب،

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
همسفر فاطمه 8 چهارشنبه 6 فروردین 1399 17:00
خداقوت خدمت همه بزرگواران
بسیار عالی است آموزش گرفتم
جواد از لژیون یکم دوشنبه 4 فروردین 1399 15:26
با عرض سلام و خدا قوت به شما وهمه اعضای کنگره شصت مخصوصا شعبه امین گلی خمینی شهر وعرض تبریک سال نو و نوروز باستانی .
از اسیسنست گرامی سپاسگزارم بابت سخنان شما آموزش خوبی گرفتم. متشکرم
همسفرصفورا (لژیون ۶) یکشنبه 3 فروردین 1399 23:59
عرض خداقوت خدمت خانم ندای عزیز. بسیا آموزنده بود . ممنون ازشما . وخداقوت به خانم شقایق عزیزم
یکشنبه 3 فروردین 1399 20:37
سال نو را خدمت خانم ندا عزیز و شقایق عزیزم تبریک عرض می کنم.ممنونم از خدمت خالصانه شما .انشالله همیشه موفق و سربلند باشین.
همسفر صدیقه L6 یکشنبه 3 فروردین 1399 13:47
با عرض سلام و خدا قوت خدمت سر کار خانم ندا اسیسانت محترم شعبه از مقاله زیبای شما لذت بردم.
خدا قوت خدمت خانم شقایق عزیزم و خدمتگزاران سایت
مهدی بناییان شنبه 2 فروردین 1399 21:07
تشکر از اسیستانت محترم
خداقوت
همسفر مهتاب لژیون چهارم شنبه 2 فروردین 1399 19:54
با عرض سلام و خدا قوت وتبریک سال نو خدمت خانم ندای عزیزم خیلی از سخنان شما استفاده کردم امیدوارم همیشه شادو پیروز باشید
حمید رضا م لژیون ۴ شنبه 2 فروردین 1399 17:14
ممنون بابت متن زیبایتان،استفاده کردم،بسیار لذت بخش بود،خدا قوت به نویسنده و عزیزان سایت
شنبه 2 فروردین 1399 15:16
سلام،سال نو مبارک،خداقوت خدمت اسیسانت شعبه،و همسفر خانم شقایق
حسن کدخدایی شنبه 2 فروردین 1399 12:23
خدا قوت به استاد جلسه همسفر ندا اسیسنت شعبه امین گلی
از سخنان خوبتان لذت بردم
حسن کدخدایی شنبه 2 فروردین 1399 12:23
خدا قوت به استاد جلسه همسفر ندا اسیسنت شعبه امین گلی
از سخنان خوبتان لذت بردم
زهره L6 شنبه 2 فروردین 1399 10:30
سلام خانم ندای عزیز، سال نو مبارک، خیلی جالب بود ،لذت بردم دوستتون دارم، خدا قوت میگم به شما و خانم لیلا راهنمای عزیزم و همه کسانی که در این لحظات سخت هم کنار ما هستید وباعث دلگرمی ما میشوید.
مرتضی جلالی شنبه 2 فروردین 1399 09:44
تشکر از خانم ندا اسیستنت محترم خیلی عالی بود
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
لینک دوستان ...
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic