راز سلامتی در خواب خوب است.
یکشنبه 3 فروردین 1399 ساعت 08:25 | نوشته ‌شده به دست همسفر لیلا ن | ( نظرات )

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..
سلام دوستان فریبا هستم یک همسفر(مرزبان)
خواب خوب یک فرایند است و کسی که می خواهد خواب خوبی داشته باشد باید شرایط مناسبی هم در صور آشکار و هم در صور پنهان اش به وجود بیاید و یا داشته باشد
در صور آشکار و در بدن باید سروتو ئین و آدرانا لین و استیل کوئین تولید بشود.
در صور پنهان امواج مغزی باید پایین بیاید یعنی ذهن آرام شود.
برای داشتن ذهنی آرام راهی نیست بجز تزکیه و پالایش
هر چقدر انسان از نظر ذهنی آرامش داشته باشد خواب عمیق تر می شود.
باید  خشم و عصبانیت و خیلی از مسائل دیگر محدود شود و مسائل بیرونی روی ذهن اثر مخرب ایجاد نکند.
با بیدار شدن درصبح زود می‌توانیم خواب شب را تنظیم کنیم.
خداوند را شاکر و سپاس گذارم که خیلی از مسائل غیر قابل حل مان در کنگره حل شد. 
مسافر ام با بیش از بیست سال بی خوابی شب در سفر اول شان خواب اش تنظیم شد و سیستم ایکس بدن شان به به تعادل لازم رسید.
از بنیان گذار کنگره 60 جناب آقای مهندس کمال تشکر را دارم.

سلام دوستان زهرا هستم کمک راهنمای یک همسفر:

خواب یکی از مولفه های حیات همه موجودات به حساب می آید. موضوعی که  امروزه بسیاری از انسان ها با آن مواجه هستند مسأله بی خوابی هست و یا خوابی که از کیفیت لازم برخوردار نیست.
مهمترین موضوعی که روی خواب و کیفیت آن تاثیر می گذارد یکی زمان خوابیدن و مدت زمان خواب هست و دیگری افکار واندیشه. انسان هایی که بر اثر پرداختن زیاد به مسائل روزمره و تنش ها و افکار پریشان ساعات زیادی از شب را به بیداری سپری می کنند و یا موقع خواب از تلفن همراه استفاده می کنند سیستم بیو شیمی بدن آن ها دچار مشکل می شود و به مرور زمان موادی مثل سروتونین ,آدرنالین و استین کولین که باعث بیهوشی فرد می شود در بدن آن ها خیلی کم ترشح می شود و شخص در اثر نخوابیدن انرژی لازم برای ادامه فعالیت های روزانه را ندارد و ناگزیر بدن این انرژی را از ذخیره خود استفاده می کند. پس هر چه انسان ذهن آرام تری داشته باشد خواب عمیق تری را تجربه می کند. 
برای اینکه خوابمان را تنظیم کنیم باید این کار را از بیداری صبح شروع کنیم پس باید برای بیداری در صبح زود برنامه ریزی کنیم. به خصوص مسافران در سفر اول نباید بعد از خوردن داروی ot مجددا بخوابند در این صورت کیفیت سفر و درمان این شخص نتیجه مطلوبی ندارد.
تغذیه و البته طرز خوابیدن در ندیدن کابوس شبانه نقش مهمی دارد. بنابراین سعی کنیم از مواد غذایی آرام بخش مثل لبنیات استفاده کنیم.

سلام دوستان لیلی هستم کمک راهنمای یک همسفر:
ابتدا سال جدید راپیشاپیش خدمت آقای مهندس وخانواده محترمشان تبریک عرض میکنم.
 امیدوارم این بحران را به زودی پشت سر بگذاریم وسالی سرشار از آرامش وذهنی آرام برای همه ی ما رقم بخورد.
خداوند نعمت خواب را به انسان عطا فرمود که بدن فیزیکی وصور پنهان انسان به آن شدیدا وابسته است .نوع دیگری از خواب هم وجوددارد من قبل از اینکه به کنگره بیایم سال ها در خواب بودم خوابی در نا آگاهی وغفلت وسال های زیادی رابه خاطر این غفلت وخواب ازدست دادم.
 بعد از آمدن به کنگره وشرکت در کلاس های آموزشی از خواب بیدار شدم وبا کسب علم ومعرفت امیدوارم در آینده در خواب غفلت فرو نروم وزندگی خود را در بیداری بگذرانم رسول خدا می فرمایند : خوابیدن ابتدای روز بی عقلی است خواب قیلوله نعمت است خواب بعدازظهر حماقت است. نیم ساعت خواب قیلوله به اندازه ی یک شب خوابیدن برای بدن مفید است که همان چرت زدن در ظهر می باشد.
تاثیر خواب برای کسب انرژی به دو بخش تقسیم می شود:
 بخش کیهانی ( متافیزیکی) 
بالاترین انرژی کیهانی در هنگام شب وهنگامی که انسان به صورت افقی خوابیده به او منتقل میشود صور پنهان یا کالبد دوم این انرژی را دریافت می کند وبه کالبد اول یا جسم منتقل می شود.
کسانی که قبل از نیم شب می خوابند این انرژی رادریافت می کند وسرحال و بانشاط بودن پس از بیداری از نشانه های دریافت انرژی است. کسانی که شب ها بیدارند تحت تاثیر القائات منفی هستند وکسانی که صبح زود بیدار می شوند ازالقائات منفی دور هستند.
 بخش دوم فیزیکی(بیوشیمی)
 بدن انسان دارای یک سری غدد درون ریز وهورمونی است که با ترشح موادی خاص کنترل اعمال حیاتی وپیچیده جسم را به عهده دارد بی خوابی مسیر های مغز را مسدود می کند ومغز نمی تواند فرمان را به غدد هورمونی بدهد. مواد مخدر ، الکل و غیره موجب بی خوابی می شود. وقتی صبح دیر از خواب بیدار می شویم میزان دریافت نور خورشیدمان کم می شود وملاتونین زیاد ترشح می شود باعث خواب آلودگی در ما می شود. تولید ملاتونین به میزان نور بستگی دارد وتغیر در روند این هورمون باعث بیماری خلقی ،فصلی یا افسردگی می شود.

سلام  دوستان اشرف هستم کمک راهنمای یک  همسفر :
در مورد دستور جلسه  اهمیت  خواب واقعآ این دستور جلسه  برای این ایام بسیار مناسب است چون در 
ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد. 
داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.
برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای همه ما مشخص  بشود. 
 ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.
ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.
ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.
ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.
ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.
ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.
کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.
در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.
پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.
 
سلام دوستان مرضیه ن هستم کمک راهنمای یک همسفر:
یک اصل مهم در بازسازی سیستم x و به تعادل رسیدن جسم ، روان و جهانبینی اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود است که خود باعث تولید انرژی در طول روز می شود. 
شب هنگام در مغز انسان هورمونی به نام ملاتونین ترشح می شود که باعث تنظیم خواب شب می گردد و در روز با تابش نور خورشید در چشمها از تولید این هورمون کاسته می شود. 
فلسفه زود خوابیدن در شب که بهترین زمان ساعت 10می باشد این است هر قسمت از جسم انسان با خواب رفتن در شب شروع به سم زدایی و همینطور عملیات خون سازی در مغز استخوان و پاکسازی مغز انجام می گیرد و برای دفع سم از بدن بهترین زمان ساعت 5صبح می باشد. 
فردی که شب دیر بخوابد و صبح دیر از خواب بیدار شود ، اندرفینها و انکفالینها به مقدار کافی ترشح نخواهند شد و فرد دچار احساس خستگی و کوفتگی عضلانی می شود. 
نکته مهمی که آقای امین در یکی از سی دی ها گفتند اینکه اگر بخواهید خواب شب را تنظیم کنید باید صبح زود از خواب بیدار شوید.

سلام دوستان زهره هستم کمک راهنما یک همسفر:
 سال نو رو به همه عزیزان تبریک عرض می کنم و امیدوارم سال خوبی داشته باشید. در هستی نوعی انرژی وجود دارد که به آن انرژی کیهانی می گویند. انرژی کیهانی انرژی است که تمام موجودات زنده به آن نیازمند هستند و بدون آن نمی‌توان به یک زندگی سالم دست پیدا کرد .زمان انتشار این انرژی از نیمه شب تا طلوع آفتاب است ،نکته جالب این است که برای دریافت این انرژی بایستی خواب بود ،در بیداری قادر به دریافت این انرژی نیستیم .گویی کالبد دوم و صور پنهان این انرژی را دریافت می‌کنند و سپس به کالبد اول یا جسم منتقل می کنند.
 اگر ما در این ساعات خواب باشیم می توانیم این انرژی را دریافت کنیم در غیر این صورت در طول روز و حتی اگر ساعت ها خواب باشیم این انرژی را دریافت نمی کنیم .سرحال بودن و با نشاط بودن و احساس خستگی و کوفتگی نداشتن پس از بیداری نشانه دریافت انرژی است .
اگر خواب انسان نظم درستی نداشته باشد روی کل بدن از جمله پوست و سیستم اعصاب اثر می گذارد. مسافرانی که در کنگره سفر درمانی خود را آغاز می‌کنند  ،سیستم بدنی خود را بازسازی می‌کنند.
 اگر مسافری موضوع خواب خود را به نظم طبیعی برنگرداند و شب‌ها دیر بخوابد در سفر خود دچار مشکل می گردد. 
دیر خوابیدن مستلزم دیر غذا خوردن است و به دنبال آن شخص  صبح دیر از خواب بیدار می شود .گاهی افراد به دلیل اینکه خواب خوبی ندارند از قرصهای خواب استفاده می کنند ، که این قرص ها در شروع اثرات خوبی برای شخص ایجاد می کند اما در ادامه این قرص‌ها دیگر اثر ندارند و مصرف داروهای خواب‌آور نیز سیستم مواد طبیعی را از حالت تعادل خارج می کند اگر انسان از استرس و نگرانی دوری کند و آرامش داشته باشد ،مسلماً خواب خوبی خواهد داشت امیدوارم که بتوانیم از دیر خوابیدن و دیر غذا خوردن و پرخوابی دوری کنیم.
 

با تشکر از کمک راهنمایان محترم شعبه امین گلی
تنظیم و ارسال: همسفر لیلا ن
Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مشارکت های مکتوب،

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
شقایق همسفر ابراهیم لژیون ششم دوشنبه 4 فروردین 1399 01:22
سلام خداقوت ممنونم بابت مشارکت زیبا لذت بردم
خداقوت کلیه خدمتگزاران کنگره ۶۰شعبه امین گلی
همسفرصفورا (لژیون ۶) یکشنبه 3 فروردین 1399 23:51
خداقوت به مرزبان محترم وکمک راهنمایان گرامی .بسیار آموزنده بود . سپاس
همسفر صدیقه L6 یکشنبه 3 فروردین 1399 13:42
عرض سلام و خدا قوت خدمت همگی عزیزان از مشارکتهای بسیار زیبای شما لذت بردم
خدا قوت خدمت خانم لیلای نازنین و تمامی خدمتگزاران سایت
مریم ب لژیون 5 یکشنبه 3 فروردین 1399 12:35
سلام، نوروز خجسته و پیروز باد برای همه ی شما عزیزان و سروران کنگره در خدمت مقدس راهنمایی ،انشاا،، که روزگارتان هموار و سر شار از مسرت باشد ،و رنگ زند گیتان برنگ الوان خدایی ، ممنون بابت صحبت های زیبا و اموزنده ی شما عزیزان در پناه حق موفق و مؤید باشید بدرود،
حمید رضا م لژیون ۴ یکشنبه 3 فروردین 1399 12:12
ممنون از مشارکتهای آموزنده همه عزیزان،خدا قوت به عزیزان زحمت کش در سایت شعبه
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
لینک دوستان ...
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic